söndag 14 juli 2013

Lillblommans scrap-cookies


En sån här sommardag då det inte är alltför badvänligt väder så kan man ju sysselsätta sig med annat. Scrappa kanske. Eller baka. Eller varför inte både ock. Baka, scrappa och fika. Det blir ju garanterat en kanondag. Dessutom är de här bland det godaste jag har ätit på en scrapträff, sån tur att jag fick receptet av söta scrapvännen Ulrika/Lillblomman och kan dela med mig av det till er!


Scrapcookies ca 60 st.

Du behöver:
6 dl mjöl
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
250 gram smör, rumsvarmt
2 dl farinsocker
2,5 dl strösocker
1 ägg
2 tsk vaniljsocker
2-3 dl grovt hackad mörk eller ljus choklad
1,5 dl hackad skållad mandel

Rör smör och socker poröst. Blanda i ägget och sedan de övriga ingredienserna. Klicka ut och forma till runda bollar och platta till ngt. Ett rundat matskedsmått kan man använda om man har för att ge lika stora kakor.
Lägg på bakplåtspapper. Grädda i 180 graders varm ugn ca 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen till mig! Jag blir så glad för en hälsning från dig!