fredag 22 november 2013

Lax med sting!


Det här lagade jag förra veckan och var så gott och så enkelt så jag vill dela med mig av det! Tog av vad jag hade hemma. Såna här hitta-på-rätter är inte så dumma ibland! 

Lax med sting 4 port.

1/2 purjolök
500 gram lax
en halv citron
salt, peppar
2 dl vispgrädde
2 dl Crème fraiche paprika och chili

Skölj och strimla purjolöken och lägg i botten av en smord form. Lägg laxbitarna ovanpå. Pressa över citronen, salta och peppra.
Rör ihop vispgrädden och crème fraichen och häll vid sidan av laxen. Vrid över några varv svartpeppar. Grädda i 200 grader ca 20 minuter.

Servera med ris eller potatis och en sallad.

1 kommentar:

  1. Den måste vi testa, lät som något som verkligen skulle kunna gå hem här!

    SvaraRadera

Varmt välkommen till mig! Jag blir så glad för en hälsning från dig!