söndag 13 september 2015

Salladsdressing

Jag är inte typen som bara kan äta sallad om jag öser på en massa sås. Helst vill jag bara ha nypressad citron över min sallad och kanske lite salt. Men... det finns ju dressing och det finns dressing! Den här går inte av för hackor! Jag fick, om jag minns rätt, receptet av en förälder på en förksola jag arbetade på i slutet av 80-talet.  Japp, så gammal är jag!



Mixa

3/4 dl honung
1 pressad citron
2 msk vitvinsvinäger (jag tog Balsamico)
1 1/2 tsk paprikapulver
1 tsk salt
1-2 vitlöksklyftor

i matberedare eller mixer.

Häll till sist i 1/2-3/4 dl rapsolja. Häll upp på liten fin flaska. Omskakas innan användning eftersom den skiktar sig på grund av oljan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen till mig! Jag blir så glad för en hälsning från dig!